چگونه رنگ در تبلیغات و بازاریابی تاثیر می گذارد

تاثیر رنگ در بازاریابی و تبلیغات باعث شده تا از روانشناسی رنگ در برندسازی و فروش خود استفاده کنیم و ویژگی های محصول و مارک های تولید کننده را با دقت بیشتری انتخاب کنیم.

در این مقاله راهنمای کاملی برای نحوه استفاده از رنگ ها در بازاریابی و تبلیغات داریم و به دنبال این هستیم به یک نتیجه مطلوب بر مخاطب بگذاریم.

روانشناسی رنگ نشان داده که مغز انسان با رنگ های خاصی ارتباط می گیرد. تا جایی که در بازاریابی به کمک رنگ ها سعی می کنبم تا مخاطبان هدف بتوانند هویت برند شما را درک کنند و به احتمال بالاتری خرید خود را در وب سایت انجام دهند.

وقتی از نزدیک به رنگ های رایج در صنعت تبلیغات توجه کنیم ، بسیاری از آن ها دوباره تکرار می شوند. در واقع مخاطبان تمایل دارند با این رنگ ها ( ارتباط با برند صنعت) به سادگی نیاز ها و انتظارات خود را بر طرف کنند.

چرا رنگ ها در بازاریابی و تبلیغات اهمیت دارند

رنگ قدرت بالایی در تاثیر گذاری دارد چنانکه می تواند مثل یک کلمه حتی در سطح پایینی با مخاطب ارتباط بگیرد. به همین خاطر آن ها در سطح احساسات با ما ارتباط برقرار می کنند و از این رو بسیار موثرند.

داده های در قسمت پشتیبانی فروشگاهی نشان می دهد که 85% از مصرف کنندگان دلیل اصلی انتخاب محصولی را رنگ آن می دانند و علاوه بر این 90% تصمیمات در مورد کلیک بر روی یک محصول هم مربوط به رنگ آن می شود.

از طرفی زمانی که کاربران می خواهند در مورد وب سایت نظر دهند 42% به طرح سایت توجه می کنند و اگر وب سایتی از لحاظ انتخاب رنگ و طراحی ضعیف باشد به احتمال 52% سایت را ترک می کنند.

چگونه خریداران با رنگ ارتباط برقرار می کنند

رنگ ها در بازاریابی و مدیریت اهمیت زیادی دارد و چالش واقعی روانشناسی رنگ ها برای صحبت خریداران است. احتمالا از اصول اولیه روانشناسی رنگ ها اطلاعی دارید مثل قرمز که بیشتر به معنای شور است، سفید به معنای پاکیزگی است.

هر چند برای انتخاب رنگ روش های پیچیده وجود دارد تا انتخاب درستی داشته باشید و بتوانید در نحوه فکر و احساس خریدار روی محصولی تاثیر بگذارید. برای انتخاب رنگ های وب سایت یا محصول می توانید از لول رنگ پالت خود را انتخاب کنید.